Pages

Friday 12 January 2018

Semangat Baharu 2018

Assalamualaikum W.B.T.

Hai apa khabar kalian semua. Alahai terlalu lama saya biarkan blog ni sepi. 3 tahun tiada perkongsian. Tak konsisten. Saya akui mungkin lebih selesa membuat perkongsian di laman Facebook sampai lupa betapa cerita perkongsian di blog lebih banyak manfaat. Jika ada yang Google "Aliza Idris", eh kan boleh jumpa. Senangkan sebenarnya.

Bayangkan walaupun sepanjang3 tahun ini saya langsung tidak menulis di blog, tetapi masih ada rakan yang sudi membaca, menghubungi saya di Whatsapp bertanya khabar dan meminta saya memberi pendapat bagaimana jika ingin memulakan bisnes daripada rumah. Apabila kerap juga dihubungi insan yang punya minat dan cita-cita sama seperti saya, saya fikir kenapa saya tidak manfaatkan ruangan ini untuk saya berkongsi sedikit sebanyak cerita dan pengalaman saya dalam menjalankan bisnes daripada rumah. Sekurang-kurangnya saya boleh menyebarkan maklumat kepada kalian semua. Dan yang paling penting, dapat memberi dan menaikkan kembali semangat saya untuk memajukan perniagaan saya ini.

Apabila saya suarakan kepada suami, dia pun sangat  setuju untuk saya kembali ke dunia blog. Sayang katanya jika  disia-siakan apa yang saya tahu. Kongsilah kebaikan dengan dunia luar walaupun lokasi saya hanya di rumah. Suami saya selalu bertanya khabar blog saya. Tapi saya selalu beralasan sibuk, tiada idea tiada cerita best boleh dikongsi. Katanya, cubalah.

InsyaAllah saya akan cuba untuk mengambil masa untuk mengemaskini blog ini dari semasa ke semasa. Doakan saya supaya konsisten dan istiqamah. Payah nak konsisten, tapi cubalah. Orang lain boleh, saya pun mesti boleh. Sasaran saya, setiap  kali saya siap bercerita, terus tekan butang PUBLISH. Kalau saya simpan sebagai draft, alamatnya bersawang pula blog saya. Hihi.

Bangkit ALIZA IDRIS.

No comments:

Post a Comment