Pages

Wednesday 14 October 2015

Menempah untuk bersedekah

Menempah untuk bersedekah.

Teks : Aliza binti Idris
Foto :Aliza binti Idris


Assalamualaikum,
Amalan bersedekah sangat dituntut dalam kehidupan seharian kita. Seusia anak kita masih kecil lagi kita wajar mendidik anak-anak  supaya bersedekah. Di samping dapat mengajar mereka untuk lebih menghargai apa yang mereka ada dan berkongsi dengan orang yang lebih memerlukan.

Kita digalakkan berkongsi rezeki dengan orang lain. Mungkin ada yang sesuai kita sedekahkan wang ringgit. Mungkin juga ada yang sesuai kita sedekahkan dalam  bentuk barangan seperti makanan, pakaian atau barang keperluan harian.

Dari Abu Hurairah r.a. bahawa Nabi Muhammad s.a.w bersabda: "Apabila seorang anak Adam mati putuslah amalnya kecuali tiga perkara : sedekah jariah,atau ilmu yang memberi manfaat kepada orang lain atau anak yang soleh yang berdoa untuknya."(Hadith Sahih - Riwayat Muslim dan lain-lainnya).

Alhamdulillah kali ini saya menerima tempahan daripada kenalan sekolah. Katanya tempahan ini adalah untuk disedekahkan kepada anak yatim di kawasan berhampiran rumahnya. Katanya "Anak yatim ini tarafnya sangat istimewa. Menggembirakan hidup mereka adalah sangat dituntut. " Saya mengangguk setuju. Katanya lagi sambil dia dapat bersedekah, dapat juga dia menyokong bisnes saya ini. Alhamdulillah,  mulia sungguh hati mu sahabat. Terima kasih.

Tempahan daripada Puan Iffah.


 Kek Coklat Moist 1kg
Minibites creampuff


Sedia menerima tempahan untuk sebarang majlis.
Hubungi saya Aliza
Whatssapp 0163334232
**Tempahan kek, pencuci mulut dan juadah utama.

No comments:

Post a Comment